Slacker

Tja jag känner mig som det ibland. Särskilt när jag inser att byxorna som jag köpte för att ha i Uganda och då satt lätt löst numera är på väg att spricka i baken.
Känns ironiskt att man går upp i vikt på besök i Afrika när de flesta här inte har tillräckligt med mat.

Idag har vi satt i en protes på op, det tog en evighet. Trots att de påstod att det var en standard ingrepp, vilket innebär att de vet hur de ska göra. Men sen var det de här med rutiner och organisation. Mitt i operationen stannar liksom allt av och någon måste hämta något. Det är dock så varje operation.
Detta innebar att jag hann med den operationen och sen en osteotomi på en liten unge pga hjulbenthet. Stackars unge hans ben såg hemska ut. Fast nu är det ju inte synd om honom längre för han är opererad. Det gick ruskigt snabbt till skillnad från första operationen. De öppnade på lateralsidan av femur, hackade loss en liten bit och knäckte ungens ben och satte i två stift och gips på det.

Efter det traskade jag och frukten till det ugandiska museet, det var rörigt, konstigt, men en upplevelse. Det var säkert jättefint när det var nytt. Men nu har det liksom förfallet.
De hade en massa saker som det bara stod namn på eller varifrån de kom, inte vad det var. Det är lite lätt konstigt och inte jätteintressant att gå och titta på svarta lerkluttar som kan vara vad som helst, eller fossiler där man inte vet hur djuret såg ut på riktigt.
Det låg dock en rätt trevlig/fin restaurang och bar precis bredvid, får se om vi kan ta oss dit och prova den någon dag nästa vecka.

Efter det gick vi till den tredje bananbåtsbutiken, och att hitta den lilla gatan med alla affärer, restauranger och caféer var ju inte väntat. Det låg ett väldigt mysigt fik bredvid bananbåten, dit ska vi också någon dag. Denna butiken var dessutom mycket större än den i Garden City och hade även lite andra småsaker. Så dit blir det någon mer gång. Men nu har jag i alla fall en av de sista presenterna fixade. Skönt.

Imon bär det av klockan 5 på morgonen mot byn. Godfrey plockar upp oss. Så ikväll blir det köttfärssås och pasta och kanske någon liten film om strömmen stannar kvar. Det gjorde den ju inte igår, dumma.

Så nästa update blir på söndag em/kväll eller på måndag. Ni får hålla er tills dess.

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0