Det närmar sig

Ja nu är det inte många timmar innan fröken Gyllenhammar landar i Afrika! Det ska bli så kul. Hoppas att kusinen som ska köra mig till flyget imon är i tid bara, afrikansktid är ju en helt annan sak. Men ibland lyckas de ju faktiskt.

Spenderat sista dagen på radiologen och skaffat underskrifterna! Bara en enda placering kvar!! Shit det känns absurt och skönt på samma gång.
Igår var jag på ultraljud igen, med residenten som vill bjuda ut mig, dock inte lika glad med tanke på att han ringde mig två gånger i onsdags och jag inte svarade. Men han fattade nog vinken igår när han förolämpade alla araber genom att dra dem alla för att vara terrorister, jag meddelade att jag inte gillade attityden eller att dra folk över en kam. Sen vart han rätt tyst.
Fick se Burkitt's lymfom, Wilm's tumör x2, thyreoideaförändring och lite biopsier. Shit alltså biopsierna görs inte direkt sterilt och att skrika och skälla på en livrädd 8åring för att han är ledsen och inte vill ligga stilla är inte direkt det bästa sättet i min värld när man ska ta tre biopsier från ungens ena njure, som är stor som en fotboll.
Dock var fallen väldigt intressanta, men det är synd om dem. Tänk om de varit födda i Sverige istället.

På em gick jag till Fairway och simmade en vända och solade lite. Sen drog jag in till stan provade min ena klänning för de sista fixet, lyckades också köpa ett nytt tyg och lämna det istället för det gamla till sömmerskan för nästa klänning. Den första blev inte hundra som jag ville, men det kan bero en hel del på tyget, men också för att de inte vill sy för utmanande klänningar på det där stället. Men men, den är fin ändå. Och vi får väl se vad som händer med nästa.

Idag började jag morgonen med att jag smög in när de nästan var klara med sitt klinikmöte, jag behöve enligt chefen inte vara med på det. Satte mig längst bak och typ somnade precis när chefen väljer att presentera mig och kalla fram mig inför alla. Toppen. Fantastiskt intryck sista dagen.
Sen har jag kollat lite mammografibilder och vanliga röntgenbilder. Men sen tog de av någon konstig anledning slut, jag gick över till CTn och satt där och tittade lite och snackade om allt möjligt med läkarna där. Men när klockan blev halv två hade det typ inte hänt något och en läkare förklarade att de inte har så mycket patienter nu när de inte har någon kontrast. Sjukt segt att de varit utan kontrast sedan den 20 mars. För att någon jäkla statsman måste ha en massa papper som någon annan statsman måste skriva på. Suck byråkratin i det här landet alltså.
Gick på lucnh och valde efter det att packa mina saker och gå hem. Det känns inte givade att sitta flera timmar och hoppas på att någon ska slå sig och behöva en röntgen.

Charles, Cece's bror borde dyka upp snart och få pengar till bensinen för imon. Jag sitter och skriver på datorn och tittar på Nikita säsong 2 som hakar som en idiot på tvn. De är inte så rädda om sin dvd-skivor här, plus att allt är bränt. Är trött som fan också. Men på bra humör.

Imon kommer frukten, blir nog bara slappishäng och så ska vi förbi RedChilli och betala safari. Sen ska vi försöka plocka ur mina flätor, så håret får vila en vecka innan det ska fixas igen inför introduktionen.
På söndag tänker jag att det blir en rundtur och att vi kanske kan åka förbi Mulago och ta lite bilder med kameran så att ni får se min vardag också när jag kommer hem. Dock lär det bara bli bilde rpå byggnaderna och entrén, kanske lunchstället också. Man kan inte gärna gå in på sjukan och ta kort, det går emot allt jag känner, tycker och tänker. Sen ska ju Kiwi få uppleva sitt första möte i Nsambya. Får se om vi går på det som är veckan efter. Beror på hur pigga vi är efter safarit.

Nu ska jag nog försöka rosta en macka och langa på lite räkost. Är inte jättehungrig, men inser att något vore bra. Är mer sugen på snackset jag köpt för att ha med imon till flyget. Får heller inte glömma vägbeskrivningen och nummrena till RedChilli, vi skulle ringa innan vi kom.

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0